J
I
K
A
B

اخبار معاونت توسعه و مديريت منابع انساني
20 آبان 1397 9:3:3
برگزاري جلسه توجيهي دستگاه هاي اجرايي تحت عنوان نحوه اجراي خدمات الكترونيكي در بسترميز خدمت غيرحضوري

جلسه توجيهي و هم انديشي مديريت عملكرد دستگاه هاي اجرايي تحت عنوان نحوه اجراي خدمات الكترونيكي در بسترميز خدمت غير حضوري با حضور معاونين پيشتيباني، منابع انساني و كارشناسان ارزيابي عملكرد ادارات، سازمان ها و دستگاه هاي اجرايي در محل سالن اجتماعات سازمان مديريت وبرنامه ريزي استان برگزار گرديد.

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت و برنامه ريزي استان، دكتردوست محمدي معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني سازمان با تقدير وتشكر از حضور پر رنگ مدعوين، كلياتي در خصوص سياست هاي كلي نظام اداري و نقشه راه اصلاح نظام اداري و همچنين مصوبه جديد سازمان اداري و استخدامي كشور در خصوص برنامه هاي ده گانه تحول اداري بيان نمودند.

وي در ادامه، اين جلسه را تداوم روند نظارتي سازمان براي استقرار ميز خدمت دستگاه هاي اجرايي دانست و تاكيد داشت كه در ارزيابي نهايي ميز خدمت غير حضوري، سهمي از امتياز دستگاه هاي اجرايي به تعامل نمايندگان ميزخدمت با ارزيابان سازمان اختصاص خواهد يافت.

دكتر دوست محمدي همچنين در زمينه شموليت دستگاه هاي اجرايي به ماده 15 مصوبه حقوق شهروندي اشاره نمود و هيچ ارگاني را مستثني از اين نظارت ندانست.

معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني سازمان، از اعلام دستگاه هاي برتر ميز خدمت غير حضوري تا آذرماه امسال خبر داد.

در ادامه مهندس شيري دبير جلسه، به تشريح فرايند مباني فكري و اداري، نحوه شكل گيري، دلايل ايجاد، شرح وظايف برنامه دولت الكترونيك و هوشمند سازي اداري و ميز خدمت غير حضوري  پرداخت.

وي گفت: اهم ويژگي ها و محاسن ميز خدمت شامل: كاهش مراجعات حضوري، سهولت در پاسخگويي، كاهش بروكراسي اداري، تكريم ارباب رجوع، جلوگيري از تضييع حقوق شهروندان، جلوگيري از سرگرداني مردم در داخل ساختمان هاي اداري دستگاه هاي اجرايي، پيشگيري از امكان برقراري ارتباط غيراصولي و مفسده آميز با كاركنان دولت، ايجاد نظام اداري كارآمد و پاسخگو و در نهايت افزايش رضايتمندي ارباب رجوع مي باشد.

وي در خصوص مشكلات اساسي محور دولت الكترونيك گفت: رتبه پايين كشور در بين ساير كشورها، فقدان نقشه راه و برنامه منسجم و مصوب براي تحقق دولت الكترونيك، فقدان مديريت يكپارچه براي استقرار دولت الكترونيك، عدم استفاده از استانداردهاي واحد براي تبادل داده و اطلاعات بين دستگاه و مردم، طولاني و غير مستند بودن فرايندهاي انجام خدمات در دستگاه هاي اجرايي، آشنايي ناكافي مديران، كاركنان و مردم با مباحث فناوري اطلاعات و ارتباطات و ضعف در زيرساخت هاي نرم افزاري و سخت افزاري... از جمله مشكلات محور دولت الكترونيك است.

مهندس شيري در ادامه در خصوص موضوعات استراتژيك و عوامل موثر بر آنها و علل عدم تحقق اهداف برنامه ، شاخص هاي ده گانه و نحوه الكترونيكي كردن خدمات دستگاه (مراحل سه گانه: اطلاع رساني الكترونيكي، درخواست خدمت الكترونيكي، توليد و ارائه خدمت الكترونيكي) توضيحاتي بيان نمود.

در پايان جلسه دستگاه هاي اجرايي به مشكلات خود در زمينه تكميل فرم هاي خوداظهاري نظارت بر ميزخدمت غير حضوري اشاره نمودند كه مهندس شيري نيز به اين ابهامات پاسخ دادند.